Thursday, September 30, 2010

Laptop Saya Dah Balik!

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!


(Huhuhuhuhuh nasib baik kamu balik hari ni, kalau tak MERAUNG lah saya sayang oiiiiii!!!!!)

Ni cerita pendek nak cite ngan uols sumer.. So amiklah iktibar dalam cerita ni ok! (Nasihat baik punya!)
Semalam aku dengan member (Miza) pegi bilik Timbalan Dekan. Kami nak minta pengesahan untuk apply transport. Sebab 6 Oct 2010 nanti kami semua pergi KSM. Tau tak apa tu?? KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA la hehehehe! So, masa dah terlalu suntuk kami pun rushing lah nak mintak tandatangan tu..
(Tu la.. buat keja last minit lagi.. Seb bek lulus.. sebab tade budget tu lulus hohoho!)

Pastu kami disuruh pergi ke bilik En Azami untuk mintak surat pengesahan sebab permintaan kami diluluskan.. Da excited dapat surat pengesahan kami teros keluar dengan gumbiranya!

Pastu aku ada TEST!(memang baik punya pi test!) dapat lah jawab dengan baik.. tapi yang tak baiknya sebab masa tak cukop waaaaaaa!!!!! dah selesai menjawab tiba masanya nak balik ke rumah yahoooo!
Sedang kemas-kemas barang tiba2......

Aku: Eh, apsal ringan je  badan aku ni? Apa yang kurang? (Bukan turun berat badan ok!)

Pikir punya pikir pastuuuuu........................

ALAMAK BEG LAPTOP AKUUUUUUUU!!!!

Aku: Miza!!! Tadi along ada bawak beg laptop x??? Mana beg laptop?????

Miza: Alamakkkk! Tertinggal dalam bilik dekan lah!

Apa lagi dengan pantasnya terus menuju ke bilik dekan huhuhuhu... Pastu minta kebenaran nak masuk nak cari beg laptop ku... Cari punya cari tapiiiiiii.............

TAK JUMPA!!!!!

Makin berdebar dada ku ini.. Tapi masih fikir positiv lagi.. "Mesti Prof simpankan laptop aku kot.." Sejuk kan hati sendiri..

Berapa lama tunggu Prof tak balik-balik jugak.. kerisauan melanda lagi.. pastu ibu lak calling2.. (adehhh sabar lah bu... anak kamu ni kerisauan daaaaa...) Aku pun terus kua. Ibu bebel nape lambat.. pastu aku terus citer kat ibu.. Ingatkan cerita ngan ibu dapat solution,ni tak kena marah ada lah.. REDHA jela huhhuhuh!

Pastu ibu bawa pegi makan.. Saya pun demand lah nak makan KFC! (Semalam rasa nak makan KFC kot.. Mengidam ke apa? Hoiihhh!) Dapatlah juga aku makan KFC.. ( Terima kasih ibu walaupun aku tau ibu masih marah huhuhuhu)

Dah selesai makan patah balik pegi fakulti tu.. Tanya balik kata tak jumpa juga huhuhuh.. Sedih woo.. Mula lah aku terpikir mungkin Allah tarik sebab aku terlalu leka dengan laptop.. Terus.....
MUHASABAH DIRI..

Pastu, ibu pula lakukan tugasan beliau cuba dapatkan nombor tepon Prof tu.. Berjaya jugak dapat, tapi malangnya call beliau tak angkat2 huhuhuh.. Ibu pun teruskan tinggalkan pesanan kepada PA Prof tu.. Masa dalam perjalanan balik ibu bebel jer huhuhuh..

"TU LAH! CARELESSS!!"

Sabar jela dengar ucapan-ucapan yang keluar dari mulut ibu tu huhuhuh.. Memang dah salah sendiri kan..

Sampai rumah, balik jer terus tido.. dalam beberapa jam tu, aku dikejutkan dari tido..

 " Along PA Prof cakap laptop tu dah jumpa, esok pergi amik"

Wah! Bahagianya rasaaaaaaaaaaaa!!!! Dan pagi tadi, lepas abis kelas je terus gi office. Pastu ada kakak staff tu cakap:

" Dik laptop tu tak jumpa lah"

Tak lah akak, dah ada pun ni saya nak pegi amik.. 

( Staff kat situ bukan nak usaha kan pun, main cakap takde jer.. Takpelah kak terima kasih.. Ada abg semalam pun ye2 je mintak no fon tapi satu berita pun tade.. sia-sia jer... Tapi takpe yang penting laptop ku selamat...)

Pastu sampai di bilik PA Prof, saya pun dapatkan laptop saya! :)

" Lain kali berhati-hati tau dik" 

Baik Puan! Akan saya berhati-hati lepas ni ... Itulah pesanan akhir saya dapat heheheheheh!

P/s: So kawan-kawan.. Apa yang anda pelajari dalam cerita ni???

0 comments:

Teman Along

Categories

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews