Monday, March 28, 2011

Geram pulak dengan persatuan yang minta sumbangan nih!



Hish!! Pagi-pagi buat den hot sangat! Along geram dengan satu persatuan ni ( tak payah disebutkan persatuan apa nanti mengaibkan plak) Dia ni ada minta mohon sumbangan dari pihak delta ni.. Sebelum nak proceed bos saya ni minta saya dapatkan maklumat lanjut dari pihak mereka betul atau tak jika nak menderma ni dikecualikan cukai.

Satu hari tu, along call la persatuan ni untuk dapatkan maklumat lanjut. Yang in charge benda ni En.Z . So lepas dapatkan maklumat tu, along cakap lah dengan dia nanti kalau bos along ni bersedia nak memberi sumbangan along akan maklum kan pada dia..

Yang along geramnya, dia hari-hari call tanya "camne cik su, dah bersedia nak memberi sumbangan tak" Mula-mula tu along tahan lagi, bila dah hari-hari fedup la plak nak layan. Yela macam tak paham bahasa yang kita kata nanti kita maklumkan..

Bos along ni dia busy memanjang, lagi pun company kiteorang ni plak busy dengan projek-projek & event-event yang ada.. Pastu ada satu hari tu En.Z ni call lagi. Dia tanya lagi pasal tu. Pastu along bagi alasan yang sama. Dia jadi bengang. Nape lak nak marah-marah?? Terpulang kat kita lah nak bagi sumbangan atau tak kan.. Lagi pun banyak lagi company yang boleh dia dapatkan sumbangan.. Ada ke persatuan yang paksa-paksa kita nak bagi sumbangan??

Ni pagi ni dia call lagi tanya. Nak elakkan pergaduhan along terpaksa tipu, along kata buat masa ni bos hold dulu tentang sumbangan ni sebab ada lagi projek yang perlu diuruskan. Then dia cakap dia ada call bos yang bos kata dia jadi bagi sumbangan dan proceed pada along dan sorang lagi staff untuk uruskan.

Nak dapat kepastian along terus call akak tu nak dapatkan jawapan. Akak tu kata bos tak bagi apa-apa arahan pun untuk uruskan sumbangan ni. See! Pandai tak mamat ni ?? Eeee... sakit ati tol!

P/s: Fedup!

2 comments:

sharoshah said...

sabar..sabar itu separuh dari imannnnnn...hehe

My Beauty Zone said...

sabar ni dear huhuhuhuhuh~

Teman Along

Categories

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews