Monday, May 24, 2010

Ayah Da tak Boleh Jalan...

Semalam, lepas balik dari amik jubah & jalan2 dgn akak n angah, petang tu pukul 5pm kami semua pergi melawat ayah di hospital.

Lama sangat ayah kat hospital, tak kua² lagi.. Apakah penyakit ayah sebenarnya ni?
Semalam melawat ayah, memang nampak ayah lain sgt! Ayah semakin kurus, pastu baring jer... Masa kami datang ayah tersenyum..

Datang² jer kami semua tanya khabar ayah. Ayah memberitahu kami :
"Ayah da tak boleh jalan da.."

Ha????? What??????

Masa last melawat ayah ritu, ayah segar, ayah dabaik, ayah boleh tersenyum, ayah makan dengan seleranya, ayah buat lawak, tapi ni ayah hanya baring dan tak boleh jalan??????

Memang masa tu, air mata ni, nak mengalir, tapi ku tahan jer... Ayah masih lagi buat lawak..
" Ni la tinggal kaki ayah.. kecik jer macam tulang rangka..." Ayah gelak... Kami hanya mampu senyum.. Just adik2 yang kecik gelak tgk gelagat ayah...

"Ayah da beli kerusi roda.. tu kerusi roda ayah sendiri.. senang ayah nak bergerak pergi tandas nanti... tapi tak larat lah.. "

Sebak nyer dengar semua tu...

Bilakah ayah akan sembuh seperti biasa??? Ayah bgtau doktor kata sekarang hati ayah da baik sikit, kuman tu jer nak kena buang.. (kuman apa itu??)

"Urat kaki ayah tersimpul, tu sebab ayah tak boleh jalan.." Mungkin ada kena mengena dgn saraff...

Ya allah tunjukkanlah jalan nak pulihkan ayah..

Nota: Ada sesiapa tahu bagaimana cara nak ubatkan penyakit saraf tu?

4 comments:

sI tEDI said...

aduhai!
semoga ayah kuat menghadapi kenyataan hidup!

Along25 said...

terima kasih tedi... tp along takut :(

Along25 said...

@Along25 testing..

Along25 said...

try lagi test...

Teman Along

Categories

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews