Wednesday, June 2, 2010

Israel SUCK!???

"Apa isu telah berlaku sekarang ni? Along hampir terpinga-pinga sebab tidak tahu apa cerita yang berlaku disebalik nya. Bila on Facebook(FB) tadi, sumer pic 'bergelap'. Sampaikan along tanya kat Miss Adia, 'kenapa semua bergelap?'" Kemudian diri ku ini dijelaskan mengenai isu itu..

Rakyat kini dikejutkan dengan berita bahawa serangan daripada pihak Israel ke atas kapal-kapal yang membawa bekalan bantuan kemanusiaan ke GAZA. Disebabkan serangan yang dilakukan oleh pihak Israel menyebabkan berlakunya kematian , kecederaan yang membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia pada hari ini.

Lihat sahaja di FB banyak group telah dibina oleh pihak-pihak tertentu untuk mendapat sokongan dari orang ramai utnuk membanters/mengutuk sikap serta tindakan yang di buat oleh pihak Israel.

Lihat sahaja gambar ini :

Gambar 1:



Gambar 2:



Gambar 3:


Ini pula info yang dikongsi oleh rakan FB..



(INI ADALAH ANTARA COMMENT YANG DIBERI OLEH RAKAN2 FB)

Persoalan disini, adakah kita hanya mapu membina group semata-mata untuk menunjukkan kemarahan / protes kita terhadap kelakuan Israel? Adakah hanya semangat berkobar-kobar dalam diri yang membuak itu cukup menghapuskan perkara ini?

Marilah kita sama menggunakan senjata kekuatan kita iaitu DOA agar Rakyat GAZA dapat diselamatkan, dan ISRAIL mendapat balasan yang lebih dari Yang Maha Esa.

Terdapat sedikit info yang diambil dari Nizam Malek Blog

"Dr Mahathir dalam kenyataannya menyebut, "Jangan sekadar kutuk kekejaman Israel". Beliau menegaskan masih ada beberapa perkara yang boleh dilakukan oleh negara dunia termasuk Malaysia untuk menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mengambil tindakan ke atas rejim Israel berhubung serangan tersebut."

2 comments:

miashaf said...

Muslim should be united against Zionis. Kesatuan ummah adalah senjata terbesar.

Along25 said...

@miashaf btol tu... terima kasih atas pandangan anda..

Teman Along

Categories

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews